קרדיט תמונה: freepik

דלקת בשורש כף היד

קשה מאוד להבין כמה אנחנו משתמשים בכפות הידיים שלנו במהלך היום, עד שאנו נאלצים להתמודד עם דלקת בשורש כף היד. מעבר לכאבים שהדלקת המדוברת מביאה עימה, היא גורמת להגבלות בפעילות שניתן להרגיש בכל רגע ורגע ביום. אם אתם תוהים מהי דלקת בשורש כף היד, מתי עליכם לחשוד כי אתם סובלים מהדלקת המדוברת וכיצד ניתן לטפל בה, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

 

דלקת בשורש כף היד- במה מדובר?

בעוד כף החד היא איבר שימושי במיוחד, שורש כף היד ואזור התעלה הקרפלית הם אזורים עדינים ורגישים ללחץ פיזי. אזור שורש כף היד הוא אזור שעוברים בו עצבים וכלי דם גדולים יחסית אשר משפיעים על העצבוב והשימוש בכל כף היד. מבחינה מחקרית, עוד לא עלה קשר מובהק בין פעילות ועומס לבין היווצרות דלקת בשורש כף היד, אולם, רופאים ומטפלים סבורים כי נשיאת משקלים כבדים או נשיאה של כך היד במנח שלא מאפשר זרימה טובה של דם לאורך כף היד, עשויים להגביר את הסיכוי לסבול מתסמונת התעלה הקרפלית או מדלקת בשורש כף היד.

התסמינים לדלקת זאת הם כאבים אשר מופיעים במקום ולא תלויים בנפילה כלשהי או זעזוע שהאזור עבר. התסמינים לרוב יכללו מלבד הכאבים גם תחושה של אצבעות קדומות וכן כאבים המאופיינים כמו זרם חשמלי. לכן, אם יש לכם כאבים במפרק כף היד, כדאי מאוד לגשת לבדוק האם מדובר בדלקת, כדי לטפל בה בצורה טובה ויעילה.

 

מהם הגורמים לדלקת בשורש כף היד?

הגורמים לדלקת בשורש כף היד הם:

גנטיקה- גם מבנה התעלה הקרפלית בשורש כף היד וגם הנטייה של האזור להתעבות ולהתקשח הם גנטיים. ממחקרים עולה כי נטייה גנטית מהווה את הגורם שהכי משפיע על דלקת בשורש כף היד או תסמונת התעלה הקרפלית.

גורם נוסף הוא הרגלי חיים לרבות תזונה לקויה, עישון ועודף משקל. כולם קשורים במחלות רבות וכן בסיכויים גבוהים לדלקות בשורש כף היד.

גורם נוסף הוא מחלות כרוניות כגון: סוכרת, מחלות אוטואימוניות ודלקות מפרקים.

חשוב לדעת כי תסמונת התעלה הקרפלית היא נפוצה ומוערך כי אחד מכל שלושה אנשים יסבול מדלקת בשורש כף היד בשלב כזה או אחר בחייו, כאשר נשים סובלות פי שלושה יותר מגברים מהדלקות הללו וזאת בשל מבנה דק יותר של המפרק. הדלקת הנפוצה ביותר היא לאחר הריון ובבני 50 ומעלה.

 

הטיפול בדלקת בשורש כף היד

מגוון הטיפולים המוצעים כיום עבור דלקת בשורש כף היד מאפשר התאמה טובה של אינטנסיביות הטיפול לחומרת הבעיה ותגובה מהירה. הטיפולים השמרניים בדלקת זאת מתחילים בחשיבה של סד על המפרק הפגוע אשר יבטיח שמירה על המפרק בתנוחה אופטימאלית לזרימת הדם. טיפולים נוספים יכולים להיות פיזיותרפיה למרפק וכן תרופות נוגדות דלקת. במקרים קשים ניתן לקבל זריקות סטרואידים מקומיות להפחתת גורמי הדלקת וכן ייבוש הנוזלים לצורך הפחתת הלחץ באזור שורש כף היד.

חשוב מאוד לשלב בטיפול שבוחרים גם הקלה מיידית וגם טיפול ארוך טווח שמטרתו היא להפחית את גורמי הדלקת. כדי למנוע את חזרתה של הדלקת, אם היא נגרמת על רקע מחלה נוספת שאינה מאוזנת, חשוב מאוד לטפל במחלת המקור וכן, אם יש הרגלים לא בריאים שבגינם נגרמה הדלקת, כדאי לשקול איזון טוב יותר של משקל הגוף והפעילות הגופנית וכמובן שכדאי להפסיק לעשן.

במקרה שהטיפול השמרני איננו מספיק, ניתן לבחור כיום ניתוח לשחרור לחץ בתעלה הקרפלית שבמהלכו מבוצע חתך ברצועה אשר עוטפת את התעלה הקרפלית כך שההיצרות בשורש כף היד מתרווחת. הניתוח פשוט ומבוצע לרוב בהרדמה מקומית.

**המידע לעיל הינו כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי

 

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אימון כוח
בלוג

השפעת אימוני כוח על לחץ דם מחקר מקיף על נשים

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, זוכים לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים. מחקר מקיף זה נועד לחקור את ההשפעה של אימוני כוח על לחץ הדם בנשים. מכיוון שיתר לחץ דם הוא דאגה בריאותית רווחת ברחבי העולם, חיוני לחקור שיטות טבעיות ויעילות להורדת לחץ הדם. מדריך זה מספק תובנות חשובות לגבי הקשר בין אימוני כוח ולחץ דם, ומציע המלצות מעשיות לנשים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם שלהן.

בלוג

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה להיפטר מקעקועים לא רצויים. טכנולוגיית הלייזר משמשת לפירוק חלקיקי הדיו בעור, מה שמאפשר