קרדיט תמונה: freepik

מה חשוב לדעת לקראת בדיקת מי שפיר

בדיקת מי שפיר היא הליך הכולל לקיחת דגימה קטנה של מי השפיר. הוא משמש לאבחון הפרעות גנטיות או בעיות אחרות בתינוק שטרם נולד.

ההליך יכול להיעשות כבר משבוע 15 להריון והריונות רבים אינם מושפעים ממנו.

 

ישנם שני סוגים עיקריים של דיקור מי שפיר:

1) דגימת דליות כורונית (CVS) – זה נעשה בדרך כלל בשבועות 10-12 וכוללת לקיחת תאים מהשליה, מה שיכול להעיד על הפרעות כרומוזומליות בעובר.

2) דיקור מי שפיר – זה נעשה בדרך כלל בשבועות 15-20 וכולל לקיחת דגימה של מי השפיר, מה שיכול להעיד על מומים גנטיים בעובר.

בשני המקרים, אם נמצאו חריגות כלשהן, יהיה צורך במעקב אחר בדיקות נוספות וטיפול אפשרי או הפסקת הריון.

לפני שאתם מבצעים בדיקת מי שפיר, חשוב לדעת שהתהליך עלול להיות מסוכן. זה נושא סיכון של 1 ל-200 לגרום להפלה.

בדיקת מי שפיר היא הליך המבוצע במהלך ההיריון לאיסוף תאי עובר ומי שפיר מהרחם. הליך זה יכול לסייע באבחון הפרעות גנטיות או זיהומים, וכן לספק מידע על בריאותו של העובר לפני הלידה. בדיקה זו יכולה לשמש גם לאיתור תסמונת דאון בהריונות מסוימים.

 

מה חשוב לדעת לפני הבדיקה?

חשוב לדעת לקראת בדיקת מי שפיר כי מדובר בהליך אבחוני המבוצע במי השפיר. זה יכול לעזור לזהות אם יש הפרעות גנטיות כלשהן בעובר.

כמו כן, חשוב לציין שלא ניתן לבצע את הבדיקה לפני שבוע 15 להריון. ואסור לעשות זאת לאחר 20 שבועות של הריון.

בדיקת מי שפיר יכולה להיעשות רק על נשים בהריון שיש להן סיכון גבוה ללדת תינוק עם מומים גנטיים או שעברו הריונות קודמים עם מומים גנטיים.

בדיקת מי שפיר היא הליך שנעשה לבדיקת מומים גנטיים אצל התינוק. זה נעשה על ידי החדרת מחט דרך הבטן ואל הרחם כדי להסיר מי שפיר ורקמות מהשק סביב התינוק.

יש הרבה דברים שאתה צריך לעשות לפני ההליך הזה כדי שזה יעבור בצורה חלקה. אתה צריך לעשות אולטרסאונד לפני כן כדי שיוכלו לגלות בדיוק היכן הרחם שלך וכמה הוא גדול, מה שיעזור להם להוביל את המחט לתוך הרחם שלך במהלך ההליך. אתה גם צריך שיהיה איתך מישהו שיכול להסיע אותך הביתה לאחר מכן כי הליך זה יכול לגרום לך להרגיש סחרחורת או בחילה לאחר מכן, מה שעלול להוביל להתעלפות.

בדיקת מי השפיר היא הליך שבו כמות קטנה של מי השפיר מוסרת מסביב לתינוק ונבדקת לאיתור מומים גנטיים או אחרים.

הבדיקה מתבצעת בדרך כלל בין השבועות 15 ל-20 (הטרימסטר השלישי) להריון. הסיכונים הקשורים לבדיקת מי שפיר נמוכים, אך הם כוללים זיהום, הפלה ולידה מוקדמת.

בדיקת מי שפיר היא הליך אבחון טרום לידתי שניתן לבצע בנשים בהריון כדי לזהות מומים גנטיים, מומים בתעלה העצבית ובעיות עובריות אחרות. זה כרוך בהוצאת כמות קטנה של מי שפיר (הנוזל המקיף את התינוק ברחם) מהרחם דרך מחט המוחדרת דרך הבטן.

הרופא יבקש מידע על ההיסטוריה הרפואית שלך לפני ביצוע בדיקת מי שפיר. זה עוזר להם להחליט אם אתה בסיכון לסיבוכים כלשהם במהלך הליך זה.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אימון כוח
בלוג

השפעת אימוני כוח על לחץ דם מחקר מקיף על נשים

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, זוכים לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים. מחקר מקיף זה נועד לחקור את ההשפעה של אימוני כוח על לחץ הדם בנשים. מכיוון שיתר לחץ דם הוא דאגה בריאותית רווחת ברחבי העולם, חיוני לחקור שיטות טבעיות ויעילות להורדת לחץ הדם. מדריך זה מספק תובנות חשובות לגבי הקשר בין אימוני כוח ולחץ דם, ומציע המלצות מעשיות לנשים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם שלהן.

בלוג

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה להיפטר מקעקועים לא רצויים. טכנולוגיית הלייזר משמשת לפירוק חלקיקי הדיו בעור, מה שמאפשר