יש כל כך הרבה דרכים לשרוף קלוריות ולאורך יום טיפוסי אנחנו עושים את זה נון סטופ בלי להרגיש, אבל כשרוצים ממש לשרוף כמות נאה של קלוריות בתוך זמן קצר ועל הדרך להוסיף לעצמנו מנה גדושה של חוזק וגמישות, ספינינג הוא הדרך. הוא נכנס אל תרבות הכושר המערבית לפני כעשור וחצי או שניים והיום כבר לא תוכלו למצוא חדר כושר אחד שמכבד את עצמו ולא שם בגולת הכותרת שלו כמה שיעורי ספינינג יומיים. מה הופך את הספינינג לאימון כל כך אפקטיבי? מהן התועלות המרכזיות שמספק הספינינג לגוף ולכושר שלנו? כל כמה זמן נכון לעשות ספינינג? איפה אפשר לעשות ספינינג בקריות? על שאלות אלו ועוד, תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

אימוני ספינינג בקריות

עד כמה אפקטיבי הוא אימון הספינינג?

לפני שאתם הולכים להירשם לחוג ספינינג לקריות, כדאי להבין בדיוק מהם ערכי הכושר המרכזיים שמספק סוג זה של אימון ולבדוק האם אלו הם הערכים שאתם מחפשים. ככלל, עולם אימוני הכושר נחלק לשני סוגים מרכזיים של אימונים: אימוני כוח ואימונים אירוביים. אימוני כוח הם אותם אימונים שמיועדים לבניית שרירים ועיצוב הגוף ובהם נוכל למצוא תרגילים שהם יותר סטטיים עם משקלים יותר כבדים ומבוצעים בצורה ממוקדת על כל שריר בגוף בנפרד. אימונים אירוביים לעומת זאת, הם אימונים שמיועדים להשיג שלוש מטרות מרכזיות שאינן קיימות כמעט באימוני הכוח: א' שריפת קלוריות, ב' שיפור סיבולת לב ריאה וג' הגברת החוזק הכללי של הגוף והיציבה. בעוד שאימוני כוח מבוססים על מאמץ ממוקד מאוד במספר חזרות מעטות יחסית, אימונים אירוביים מבוססים בדיוק על הקונספט ההפוך של מאמץ קטן בחזרות מרובות.

אימון ספינינג הוא למעשה אימון שמשלב בתוכו את כל היסודות של האימון האירובי ובעוצמה גבוהה מאוד ועם יכולת לשלוט בטווח רחב מאוד של מאמץ וזאת בזכות העובדה הפשוטה שהוא מבוצע על גבי אופני כושר. באופני הכושר אנו יכולים לשלוט בקלות רבה מאוד במהירות הפידול תוך שינוי יציבת הישיבה על גבי האופניים, מה שיוצר את הטווח הרחב של רמות מאמץ שניתן לחוות במהלך אימון אחד. בתנאים אלה, הופכת האופציה של ספינינג בקריות לאופציית האימון הטובה ביותר עבורכם אם אתם רוצים להיפטר מכמה שיותר קלוריות בתוך פרק הזמן הקצר ביותר, אם אתם רוצים לשפר מאוד את סיבולת הלב ריאה שלכם ואם אתם רוצים גם ליהנות, אולי על הדרך, מחיזוק כללי של שרירי הגוף והיציבה שלכם.

כל כמה זמן צריך לבצע אימון ספינינג?

אימוני ספינינג בקריות מסופקים בדרך כלל בחדרי כושר המציעים גם חוגי כושר למתאמנים. בכל חדר כושר מודרני תוכלו למצוא בדרך כלל לוחות זמנים שכוללים לפחות שניים שלושה שיעורי ספינינג ביום, גם למתחילים וגם למתקדמים. ככלל, מספר האימונים בשבוע היא פונקציה של השפעת האימון על הגוף. כאשר אנו עושים אימוני כוח, אנו הורסים למעשה את סיבי השריר ומאלצים אותם לבנות את עצמם מחדש, הפעם גדול יותר ומעוצב יותר וזה בדיוק התהליך שמוביל לניפוח שרירים ועיצוב הגוף. באימונים אלה נדרשת הפסקה של יום או יומיים בין אימון לאימון בכדי לאפשר לשריר לבנות את עצמו בצורה נכונה. מתאמנים מנוסים עם גוף חזק יכולים לעבור לאימון יומיומי וזה בדיוק מה שקורה גם בגזרה האירובית. אימונים אירוביים כמו ספינינג בקריות מתאפיינים יותר במאמץ רב מאוד של השרירים והלב ולכן תדירות האימונים תלויה מאוד בכושר שלנו. אחרי אימון הספינינג הראשון שלכם אתם עשויים להיכנס למספר ימים של "השבתה" בגלל שרירים תפוסים, אבל ככל שתתמידו באימון, הגוף שלכם ייכנס יותר לכושר ותוכלו להגביר את קצב האימונים לרמה כזאת שתוכלו להגיע מדי יום ביומו לחדר הכושר ולהשתתף באחד משיעורי הספינינג לאורך שעות היום והערב.

כאמור, אם אתם רוצים להשתלב בשיעורי ספינינג בקריות, המקום הראשון שאתם רוצים לחפש בו הוא חדרי הכושר השונים הפזורים ברחבי העיר והכוונה היא לא לחדרי כושר קטנים ושכונתיים, אלא בחדרי כושר מודרניים וגדולים שבהם קיימים אולמות ספינינג ייעודיים עם כמות גדולה של אופני כושר, שמאפשרים אימון קבוצתי דינמי ואינטנסיבי בהנחיית מדריך. הדרך שלכם לכושר ולמשקל המטרה שלכם עוברת ללא ספק דרך שיעורי ספינינג בקריות וכדאי להתחיל כבר היום.