איך נשמור על חיים בריאים

איך נשמור על חיים בריאים

המודעות לחשיבות השמירה על אורח חיים בריא ומאוזן גוברת עם השנים, וכיום ישראלים רבים מקפידים על תזונה נכונה ובריאה יותר בשילוב פעילות גופנית באופן קבוע. כאשר שומרים על הבריאות נהנים מאיכות חיים גבוהה, מכושר גופני, מגוף חטוב יותר וגם נמנעים ממחלות קשות.

כדי לשמור על חיים מאוזנים ובריאים יש לשנות דפוסים והרגלים ישנים ולשמור על גוף נקי מרעלים, להקפיד על תזונה נכונה ומאוזנת, להרבות בשתיית מים, להוסיף תוספי תזונה בהתאם לצורך, להפסיק הרגלים רעים כמו עישון ואלכוהול בכמות גדולה, להימנע ממשקאות ממותקים ומאוכל מעובד, להתאמן לפחות פעמיים בשבוע ולהפחית לחץ ומתח.

לשמור על אורח חיים בריא גם בעידן המודרני

אנחנו חיים בעידן מודרני ומתקדם טכנולוגיה, לכן קשה לפעמים לשלב בין עקרונות החיים הבריאים לבין המציאות המחייבת אותנו לעבוד שעות ארוכות ולהתמודד עם מתחים נפשיים וסטרס גבוה. עם בריאות לא משחקים לכן כדאי לשנות הרגלים ולהקפיד על תזונה בריאה יותר. תזונה נכונה כוללת את כל אבות המזון והרכיבים הנחוצים לתפקוד יעיל ותקין של כלל מערכות הגוף, וחשוב להפסיק לעשן, לשתות בעיקר מים בכמות המומלצת, כ-12 כוסות מים לפחות כל יום, ולשלב מאכלים בריאים ומזינים יותר.

תזונה נכונה היא המפתח לבריאות טובה ולמניעת מחלות. כדאי לעבור לתפריט הכולל 5 ארוחות ביום, לאכול יותר מנות פרי וירק, עדיף להכין סלטים מ-5 סוגי ירקות בצבעים שונים, ומומלץ להפחית את כמויות הסוכר, הקמח הלבן, המלח והשמן. כדאי לדעת כי גם הירקות והפירות מכילים רעלים שונים בגלל ההדברה ואיכות מי השתייה, לכן אם אפשר עדיף לקנות ירקות ופירות אורגניים וללא ריסוס כימי.

תזונה בריאה מבוססת על רכיבים איכותיים, את האוכל המעובד כדאי להשאיר במדפים בסופר, וכדאי לאכול כמה שיותר בבית. כדי לא לחזור הביתה מורעבים אחרי יום עבודה או לימודים, חשוב לקחת כריך בריאות ולנשנש ירקות, פירות, אגוזים ופירות מיובשים, ולפני הארוחה אפשר לשתות כוס מים כדי להשביע את הרעב ולאכול בכמות הרצויה.

פעילות גופנית באופן קבוע

אורח חיים בריא מבוסס על תזונה נכונה ופעילות גופנית, מומלץ להכין תוכנית אימונים בעזרת אנשי מקצוע מנוסים ובהתאמה לגיל, לכושר ולמצב הבריאותי. כדי לשמור על חיים בריאים המומחים ממליצים לערוך לפחות פעמיים בשבוע אימונים של חצי שעה או יותר, אפשר לצאת להליכות ארוכות, לרוץ, לרכב על אופניים, לשחות בים ובבריכה, להתאמן בחדר כושר או בסטודיו לפילטיס וכו'.

הפעילות הגופנית מסייעת לנו לשמור על כושר, להשיל קילוגרמים עודפים ומיותרים, לחטב את הגוף וליהנות מפרץ של אנרגיה, מגמישות טובה יותר ומתחושה כללית בריאה ושמחה יותר.

חיים בריאים ללא סטרס

הלחץ הנפשי מאפיין את חיינו בעידן המודרני, הסטרס פוגע באיכות החיים ועלול לגרום למחלות קשות. לכן, כאשר עוברים לאורח חיים בריא יש להפחית סטרס וכדאי לשלב הליכות וטיולים בחיק הטבע, לפתח תחביב חדש ומרגיע, להקפיד על פעילות ספורטיבית המשחררת מתח ועוד.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אימון כוח
בלוג

השפעת אימוני כוח על לחץ דם מחקר מקיף על נשים

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, זוכים לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים. מחקר מקיף זה נועד לחקור את ההשפעה של אימוני כוח על לחץ הדם בנשים. מכיוון שיתר לחץ דם הוא דאגה בריאותית רווחת ברחבי העולם, חיוני לחקור שיטות טבעיות ויעילות להורדת לחץ הדם. מדריך זה מספק תובנות חשובות לגבי הקשר בין אימוני כוח ולחץ דם, ומציע המלצות מעשיות לנשים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם שלהן.

בלוג

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה להיפטר מקעקועים לא רצויים. טכנולוגיית הלייזר משמשת לפירוק חלקיקי הדיו בעור, מה שמאפשר