מהו אורח חיים בריא

מהו אורח חיים בריא?

רוצים לשפר את איכות החיים וליהנות מבריאות טובה? מהם העקרונות של אורח החיים הבריא? כיצד תוכלו גם אתם לשמור על חיים בריאים ואיכותיים יותר? הדרך לחיים בריאים ומהנים יותר מתחילה בשינוי תזונתי בשילוב פעילות גופנית והפחתת מתח נפשי. למעשה, המעבר לאורח החיים הבריא אינו קשה ואינו מחייב אתכם להשתנות מקצה לקצה או להקפיד על תפריט קשוח ודיאטה קיצונית, בכמה צעדים פשוטים אפשר לשנות דפוסים ולשפר את הבריאות ואיכות החיים.

למה מתכוונים כאשר אומרים אורח חיים בריא?

כולם מדברים על חשיבות התזונה והפעילות הגופנית, וכל המומחים והיועצים משתמשים במושגים נפוצים כמו אורח חיים, תזונה בריאה ועוד. ארגון הבריאות העולמי קבע כי בריאות האדם הינה תולדה של איכות חייו המשפרת את מצבו הגופני, הנפשי והחברתי. לכן, מעבר לתזונה בריאה יש להקפיד גם על מרכיבים התנהגותיים בהם ניתן לשלוט כדי לשפר את איכות החיים, והמומחים ממליצים לעסוק בפעילות גופנית בחוץ, לצאת לטיולים רגליים באוויר החופשי, למשל בשמורות הטבע היפות ובחוף הים, לשלב פעילויות מרגיעות כדי להפחית סטרס ולצמצם ככל האפשר צריכה של מזון מעובד ותעשייתי, כולל ארוחות במסעדות וברשתות הג'אנק פוד.

מדוע חשוב לעבור לאורח חיים בריא?

המעבר לאורח חיים בריא מבטיח לכם יתרונות רבים ומשמעותיים כגון:

  • תזונה נכונה ובריאה המותאמת לגיל ולמצב הבריאותי.
  • משקל גוף תקין ומאוזן ללא צורך בדיאטות כאסח.
  • תחושה כללית טובה יותר.
  • מניעת מחלות קשות.
  • איכות חיים גבוהה.
  • כושר גופני אופטימלי.
  • גוף מחוטב.
  • הפחתת לחצים בחיים.

איך עוברים לאורח חיים בריא?

כדי לעבור לאורח חיים בריא כדאי להתייעץ עם אנשי המקצוע ובהם רופא המשפחה, דיאטנית או יועצת תזונה, מאמן כושר אישי וכו'. המרכיבים העיקריים של אורח חיים נכון ובריא הם תזונה נכונה ומאוזנת, פעילות גופנית והפחתת לחץ נפשי בחיים.

תזונה נכונה ובריאה מבוססת על אבות המזון וכדאי להקפיד על תפריט שבועי מומלץ הכולל ירקות ופירות בכמות גדולה, קטניות ודגנים מלאים, אגוזים, דגים ובשר דל שומן כמו חזה עוף כחלופה לבשר בקר שומני, גבינות עם מעט שומן, ויטמינים ומינרלים בכמות המומלצת ליום, חומצות שומן בריאות, סיבים תזונתיים ועוד.

כמו כן, יש להימנע ממשקאות ממותקים וכדאי לשתות רק מים. בחורף אפשר לשתות תה ירוק ומרקים, ומשקאות מוגזים ומיצים עתירי סוכר כדאי להשאיר על המדפים בחנויות. בבוקר אפשר להכין שייקים מפירות טריים או ללגום בהנאה שייק מועשר בחלבון. מומלץ להפחית את כמויות המלח והסוכר, אפשר גם לעבור לתזונה צמחונית או טבעונית.

כמו כן, כדאי להתחיל בפעילות גופנית באופן הדרגתי ולהקפיד על שני אימונים בשבוע, עדיף יותר. הפעילות הגופנית נחוצה כדי לשמור על מערכות הגוף, במיוחד כיום כאשר רבים עובדים במשרד מול מסכי המחשב וכמעט ללא תנועה.

אורח חיים בריא כולל גם הפחתת סטרס, לכן כדאי לצאת לטיולים בחיק הטבע, לעסוק בתחביב מרגיע, לקרוא, להפחית שימוש במסכים השונים וליישם טכניקות שונות כמו תרגילי יוגה, נשימות ומדיטציה.

 

 

 

 

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אימון כוח
בלוג

השפעת אימוני כוח על לחץ דם מחקר מקיף על נשים

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, זוכים לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים. מחקר מקיף זה נועד לחקור את ההשפעה של אימוני כוח על לחץ הדם בנשים. מכיוון שיתר לחץ דם הוא דאגה בריאותית רווחת ברחבי העולם, חיוני לחקור שיטות טבעיות ויעילות להורדת לחץ הדם. מדריך זה מספק תובנות חשובות לגבי הקשר בין אימוני כוח ולחץ דם, ומציע המלצות מעשיות לנשים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם שלהן.

בלוג

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה להיפטר מקעקועים לא רצויים. טכנולוגיית הלייזר משמשת לפירוק חלקיקי הדיו בעור, מה שמאפשר