flat-lay-photography-of-vegetable-salad-on-plate-1640777

איך קובעים תפריט בריא?

תזונה נכונה ובריאה מסייעת למערכת החיסונית ולתפקוד תקין של כלל מערכות הגוף, היא מונעת מחלות קשות ומפחיתה סיכונים לפגיעה בבריאות האדם. מחקרים רבים הוכיחו כי תזונה חסרה ולקויה משפיעה לרעה על הבריאות הפיזית והנפשית של האדם, לכן יש להקפיד על תפריט בריא ומאוזן הכולל את כל הרכיבים הנדרשים לתפקוד תקין של גוף האדם ולמניעת מחלות.

איך להרכיב תפריט מאוזן ובריא?

חשוב לדעת כי לכל אחד יש להתאים תפריט מאוזן ובריא בהתאם למאפייניו הייחודיים, ולפי גיל, משקל, דפוסי אכילה, מצב בריאותי, פעילות גופנית ועוד. כדי להרכיב תזונה נכונה ומותאמת אישית מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומוסמך כמו דיאטנית, יועצי תזונה, נטורופתים וכדומה. בעזרת אנשי המקצוע קל יותר לקבוע את התפריט הנכון והבריא ביותר עבורכם.

באופן כללי, תזונה נכונה ובריאה מבוססת על תפריט יומי הכולל ירקות ופירות טריים, כדאי להכין סלטים מרעננים בתיבול עדין, עדיף לא לקלף את הירקות והפירות והמומחים ממליצים לשלב ירקות מחמישה צבעים שונים. כמו כן, התפריט היומי הבריא כולל אגוזים, דגנים מלאים, זרעים מסוגים שונים, קטניות, שמן זית, דגי ים עשירים באומגה 3, ביצים לפי המינון המומלץ ואפשר להוסיף גם מוצרי חלב דלי שומן ובשר רזה, עדיף עוף או הודו.

מהתפריט היומי שלכם כדאי להסיר מוצרי מזון מעובדים, קמח לבן, שומני טרנס, סוכר לבן ומאכלים המכילים צבעי מאכל וחומרים משמרים. המזון המעובד מכיל כמויות גבוהות של סוכר, שומן רווי, מלח וחומרים כימיים שונים, כמו כן יש להסיר מהתפריט משקאות מומתקים, מיצים עשירים בסוכר, וכמובן כדאי להקפיד על שתיית מים מרובה.

התאמה אישית

הכלל המנחה לבניית תפריט מאוזן ובריא הוא להתאים את הארוחות ומוצרי המזון לאורח החיים שלכם, לגיל ולמצב הבריאותי, התפריט חייב להתאים גם לאמונות שלכם. יש מגוון אפשרויות לבניית תפריט מאוזן ובריא, ולא חייבים להקפיד על דיאטה טרנדית אלא עדיף לבנות תפריט יומי ושבועי מותאם אישית ובעזרת גורם מוסמך.

כך לדוגמה אתם יכולים לקבוע תפריט ללא גלוטן, זו תפריט יומי המתאים לרגישים לגלוטן, לחולי צליאק ולכל מי שמעוניין להסיר מהתזונה שלו מזונות הכוללים חיטה ושעורה. כמו כן, אפשר לתכנן ולקבוע תפריט מאוזן ובריא המתאים לצמחונים, לטבעונים, תפריט ללא לקטוז וכיוצא בזה.

תזונה נכונה ובריאה מבטיחה שמירה על הבריאות ומונעת מחלות קשות. בשנים האחרונות המודעות לחשיבות התפריט הבריא הולכת וגוברת, אך מעבר לתזונה הנכונה חשוב לשלב גם פעילות גופנית בצורה מסודרת ובהתאמה לגיל ולמצב הבריאותי.

יש המלצות רבות לתפריטים בריאים כאלו ואחרים, לכן רבים באוכלוסייה מתקשים לקבוע את התפריט הנכון והבריא ביותר עבורם. מומלץ לתכנן את התפריט בעזרת תזונאית מנוסה, וכדאי לבחור תפריט ים תיכוני הנחשב למומלץ על ידי ארגוני הבריאות בארץ ובעולם. כמו כן, כדאי להימנע מטיגון האוכל ועדיף להכין את המאכלים בשיטות בישול בריאות יותר כמו אידוי והקפצה.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אימון כוח
בלוג

השפעת אימוני כוח על לחץ דם מחקר מקיף על נשים

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, זוכים לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים. מחקר מקיף זה נועד לחקור את ההשפעה של אימוני כוח על לחץ הדם בנשים. מכיוון שיתר לחץ דם הוא דאגה בריאותית רווחת ברחבי העולם, חיוני לחקור שיטות טבעיות ויעילות להורדת לחץ הדם. מדריך זה מספק תובנות חשובות לגבי הקשר בין אימוני כוח ולחץ דם, ומציע המלצות מעשיות לנשים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם שלהן.

בלוג

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה להיפטר מקעקועים לא רצויים. טכנולוגיית הלייזר משמשת לפירוק חלקיקי הדיו בעור, מה שמאפשר