קרדיט תמונה: freepik

הליכה או ריצה? מה עדיף?

אחד המיתוסים השכיחים ביותר בעולם הספורט בכלל והפיזיותרפיה בפרט הוא, ריצה פוגעת בבריאות וגורמת לנזקים בלתי הפיכים לרץ. בפרט זה נכון בכל מה שקשור לכאבים באזור כף הרגל וכן לכאבים באזור הברכיים. זו הסיבה שהרבה מאוד גברים ונשים מעדיפים לא לרוץ, אלא ללכת.

במאמר זה נציג את היתרונות של כל פעילות ונסביר בקצרה מה עדיף. בין אם זה לגוף ובין אם זה לנפש. איזו פעילות יכולה לגרום כאבים בכף הרגל ובמקומות אחרים ואיזו פעילות "תסכן" אותנו פחות.

לפני שנתחיל חשוב להבהיר שתי נקודות בסיס: הראשונה, שתי הפעילויות חיוביות ובמקרים רבים אף מומלצות. המיתוס שציינו בתחילת המאמר, איננו בהכרח נכון והופרך לא פעם. לראיה, הרבה מאוד אנשים רצים על בסיס קבוע, יומיומי ומרחקים לא קצרים. הם לא מתמודדים עם כאבי ברכיים ויכולים לבצע את הפעילות לאורך שנים ארוכות, כולל כשהם הופכים לאנשים מבוגרים. נקודת הבסיס השנייה היא, הכל תלוי בשאלה איך עושים את זה, והאם מבצעים זאת באופן סביר ומידתי.

 

ריצה מול הליכה

לא כל אחד בנוי לפעילות כמו ריצה. ישנם לא מעט אנשים שניסו וויתרו, אחרים אפילו לא ניסו. מלבד השאלה, האם זה מתאים לנו מבחינה פיזיולוגית, עולה שאלה האם זה מתאים לנו מבחינת נשימה ומבחינות בריאותיות אחרות. בעיקרון, אם אנחנו מבצעים פעילות ריצה בהדרגה, בהתחלה באופן משולב עם הליכה, כולל עצירות, ולאט לאט, מגבירים קצבים ורצים למרחק גדול יותר, אז הגוף שלנו יתרגל לפעילות ויוכל לעשות זאת בצורה הרבה יותר בריאה ונכונה.

במהלך הריצה, בוודאי בשלבים הראשונים שלה, סביר שנרגיש כאבים בכף הרגל ובאזורים אחרים בגוף, למשל, שרירי התאומים, גב תחתון, אגן וכמובן בברכיים. עם זאת, אפשר להתמודד עם הכאבים באמצעות תרגילי חיזוק, שחרור ומתיחות, וכן נוכל להימנע מכך אם נרוץ במסלול מתאים ולא במדרכות רגילות, לפחות לא בשלב הראשון. בהמשך נוכל להתגבר על כך אם נרוץ בשטח, שכן המגע עם הקרקע באזורים אלו, מפחית את הכאב.

הליכה היא פעילות ספורטיבית פופולארית וחיונית, אך גם כאן צריך לדעת כיצד לעשות אותה בשביל להפיק ממנה תועלת. הליכה נכונה היא הליכה מהירה, ללא עצירות, בגוף זקוף ובראש מורם. אנחנו צריכים להיעזר בנעליים מתאימות (בדומה לריצה), בשביל להימנע מכאבים באזורים שונים. הליכה היא חיונית לשחרור הגוף, בפרט בקרב אנשים שעובדים כל היום בישיבה או אנשים שמתמודדים עם מצבים בריאותיים שונים, למשל סוכר גבוה.

 

מה עדיף לנו?

שתי הפעילויות חיוניות וטובות עבורנו. יהיו מי שיעדיפו ריצה מאחר והיא יותר מהירה, יותר דינמית, מפעילה יותר חלקים בגוף, ויוצרת אתגרים משמעותיים יותר. לעומת זאת, ישנם אנשים שיתקשו בכך וזה לא בשבילם, לכן מוטב שיבחרו בהליכה, ויקפידו על כך כל יום, למשך שעה או יותר.

 

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אימון כוח
בלוג

השפעת אימוני כוח על לחץ דם מחקר מקיף על נשים

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, זוכים לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים. מחקר מקיף זה נועד לחקור את ההשפעה של אימוני כוח על לחץ הדם בנשים. מכיוון שיתר לחץ דם הוא דאגה בריאותית רווחת ברחבי העולם, חיוני לחקור שיטות טבעיות ויעילות להורדת לחץ הדם. מדריך זה מספק תובנות חשובות לגבי הקשר בין אימוני כוח ולחץ דם, ומציע המלצות מעשיות לנשים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם שלהן.

בלוג

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה להיפטר מקעקועים לא רצויים. טכנולוגיית הלייזר משמשת לפירוק חלקיקי הדיו בעור, מה שמאפשר