קרדיט תמונה: freepik

טיפול בטחורים ופיסורה בהריון ואחרי לידה

טחורים וסדקים הם מחלות נפוצות במהלך ההריון.

טחורים הם דליות בפי הטבעת או פי הטבעת התחתונה. הם מתרחשים כאשר דפנות הוורידים הופכות חלשות, נפוחות ודלקתיות. הוורידים יכולים גם לפתח קריש, שגורם להיווצרות גוש כואב. טחורים יכולים להיות מגרדים, כואבים ועלולים לדמם או לנזל ריר.

פיסורה היא פתח בעור שנוצר עקב עצירות כרונית או שלשולים. סדקים יכולים להיות מגרדים, כואבים ועשויים לדמם או לנזל ריר גם כן.

 

טחורים שכיחים יותר מסדקים במהלך ההריון

בגלל לחץ מוגבר על אזור האגן מהתינוק הגדל והרחם, כמו גם שינויים הורמונליים הגורמים להרחבת כלי דם (המכונה הרחבת כלי דם).

טיפול בטחורים ופיסורה בהריון ואחרי לידה כולל: קרמים ללא מרשם רופא, מרככי צואה (למשל.

טחורים הם ורידים נפוחים באזור פי הטבעת שעלולים לגרום לכאב ואי נוחות. סדקים הם קרעים בעור סביב פתח פי הטבעת.

קיים סיכון גבוה לטחורים וסדקים במהלך ההריון עקב לחץ מוגבר על אזור האגן, עצירות ושינויים הורמונליים.

חשוב לציין שרוב הנשים ההרות לא יחוו תסמינים כלל אך חלקן עלולות לחוות כאב, דימום או גירוד.

הטיפול בטחורים וסדקים כולל מנוחה, מרככי צואה, קרמים או משחות מקומיות, השרייה חמה או אמבטיות ישיבה, נרות טחורים או רפידות המכילות הידרוקורטיזון.

 

טחורים הם מצב שכיח שיכול להשפיע על גברים ונשים כאחד

כאשר רוב האנשים חווים אותם בשלב מסוים במהלך חייהם. ניתן לסווג טחורים כפנימיים או חיצוניים. טחורים פנימיים נמצאים בתוך התעלה האנאלית, שם הם מכוסים על ידי רירית פי הטבעת. טחורים חיצוניים מתרחשים מחוץ לתעלה האנאלית, בדרך כלל סביב פי הטבעת.

פיסורה היא קרע בדופן העור של פתח בגוף כמו הפה, פי הטבעת או הנרתיק. סדקים נגרמים לעתים קרובות על ידי עצירות או שלשולים ויכולים להיות מאוד כואב לישיבה או יציאות. הם עלולים גם לגרום לדימום ולכאב במהלך יציאות.

הריון הוא תקופה שבה נשים צריכות לטפל בעצמן במיוחד, אבל טחורים וסדקים יכולים להקשות.

טחורים הם ורידים נפוחים ומודלקים באזור סביב פי הטבעת או פי הטבעת התחתונה. הם עשויים להיקרא גם ערימות. טחורים שכיחים במהלך ההריון בגלל לחץ מוגבר על ורידי האגן, שעלול לגרום להיווצרות טחורים.

פיסורה היא קרע בדופן פי הטבעת או פי הטבעת הגורם לכאב ודימום עם יציאות. סדקים יכולים להתרחש במהלך ההריון עקב לחץ מוגבר על אזורים אלה כתוצאה מעלייה במשקל, עצירות ומאמץ ביציאות.

 

המאמר דן בטיפול בטחורים וסדקים במהלך ההריון ולאחר הלידה

טחורים שכיחים אצל נשים בהריון, שכן העלייה בזרימת הדם לאזור האגן עלולה לגרום לעלייה בלחץ על הוורידים. טחורים יכולים להיגרם גם על ידי מאמץ בעת יציאות או מתן שתן. טחורים יכולים לגרום לכאב, גירוד, דימום או גוש ליד פי הטבעת.

סדקים הם בעיה נפוצה נוספת שנשים בהריון עלולות לחוות. סדקים הם קרעים בעור סביב פי הטבעת הנגרמים על ידי צואה קשה או עצירות. סדקים עלולים להוביל לכאב עז ולדימום במהלך יציאות, כמו גם לגירוי וגרד סביב פי הטבעת.

המאמר אינו דן בטיפולים כלשהם בטחורים או סדקים במהלך ההריון, אך הוא דן בכמה אפשרויות לטיפול לאחר לידה. המאמר מציע שאם יש לך תסמינים של טחורים, עליך להימנע מלשבת לתקופות ארוכות של

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אימון כוח
בלוג

השפעת אימוני כוח על לחץ דם מחקר מקיף על נשים

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, זוכים לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים. מחקר מקיף זה נועד לחקור את ההשפעה של אימוני כוח על לחץ הדם בנשים. מכיוון שיתר לחץ דם הוא דאגה בריאותית רווחת ברחבי העולם, חיוני לחקור שיטות טבעיות ויעילות להורדת לחץ הדם. מדריך זה מספק תובנות חשובות לגבי הקשר בין אימוני כוח ולחץ דם, ומציע המלצות מעשיות לנשים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם שלהן.

בלוג

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה להיפטר מקעקועים לא רצויים. טכנולוגיית הלייזר משמשת לפירוק חלקיקי הדיו בעור, מה שמאפשר