קרדיט תמונה: freepik

האם וכמה אחוזי נכות מקבלים על בלט דיסק?

דיסק בולט עלול לגרום לכאב, חוסר תחושה, עקצוץ וחולשה בזרוע או ברגל. זה נגרם לרוב על ידי פריצת דיסק שנפרצה והחומר נדחק החוצה דרך השכבות החיצוניות ביותר של הטבעת.

התסמינים של דיסק בולט הם כאב וחוסר תחושה בזרוע או ברגל, עקצוץ וחולשה. בליטת דיסק יכולה להיגרם כתוצאה מפריצת דיסק שנפרצה ונדחפה החוצה דרך השכבות החיצוניות ביותר של הטבעת (השכבה החיצונית הקשוחה).

דיסק בולט בגב הוא מצב המתרחש כאשר אחד הדיסקים בין החוליות בעמוד השדרה שלך מתנפח ודוחף עצב.

התסמינים של מצב זה כוללים כאב, חוסר תחושה ועקצוצים בגב, בצוואר ובזרועות. הכאב יכול להיות חמור או לסירוגין.

 

דיסק בולט הוא מצב שבו יש עודף נוזלים בדיסק

נוזל זה יכול להפעיל לחץ על חוט השדרה ולגרום לכאב, חוסר תחושה או חולשה. הסיבה השכיחה ביותר למצב זה היא פריצת דיסק שנפרצה.

התסמינים עשויים לכלול כאב, חוסר תחושה או חולשה בגב, בצוואר או בזרועות. תסמינים אלו יכולים להיות לסירוגין ועשויים לבוא וללכת בהתאם למידת הלחץ המופעל על עמוד השדרה על ידי הדיסק התנפח.

דיסקים בולטות הן גורם שכיח לכאבי גב. הם נקראים בליטה מכיוון שמרכז הדיסק נדחק החוצה, או בולט, עקב טראומה, פריצת דיסק או סתם הזדקנות.

דיסק בולט יכול להיות כואב מאוד ועלול לגרום לחוסר תחושה, עקצוץ וחולשה ברגליים. זה עלול גם לגרום לכאבים בגב התחתון ובישבן.

התסמינים של דיסק בולט משתנים בהתאם למידת הלחץ על חוט השדרה ושורשי העצבים כשהם יוצאים דרך עמוד השדרה.

התסמין השכיח ביותר הוא כאב שמחמיר בישיבה או עמידה לפרקי זמן ארוכים.

פריצת דיסק גב יכולה להיות פציעה מתישה. זה יכול לגרום לכאב וחוסר תחושה, וזה יכול גם להקשות על אדם לבצע משימות פשוטות.

בארצות הברית, כ-10% מהאנשים יחוו בעיות גב בשלב מסוים בחייהם. מתוך אנשים אלו, כ-3-4% יחוו פריצת דיסק.

 

אחוז הנכות פריצת דיסק גב הוא כ-60%

האם וכמה אחוזי נכות מקבלים על בלט דיסק? נכות פריצת דיסק גב היא מצב המתרחש כאשר המרכז הרך של עמוד השדרה (הגרעין הפולפוסוס) דוחף דרך הכיסוי החיצוני הקשוח (הטבעת פיברוזוס) ולוחץ על חוט השדרה. זה יכול לגרום לכאב, חוסר תחושה או חולשה באחת הרגליים או בשתיהן.

הגב הוא אזור רגיש ועדין בגוף הרגיש לפציעה. פציעת דיסק, במיוחד, עלולה להיות מתישה ולגרום לכאבים בגב ובאזורים אחרים בגוף.

פריצת דיסק מתרחשת כאשר נוצר קרע או חור באחד הדיסקים שבין החוליות. כאשר זה מתרחש, זה יכול לגרום ללחץ על חוט השדרה ולהוביל לכאב, עקצוץ או חוסר תחושה ביד או ברגל.

פריצת דיסק יכולה להתרחש עקב מספר סיבות כגון הזדקנות, טראומה (כגון מתאונה), תנועות חוזרות ונשנות (כגון הרמת חפצים כבדים) או מתיחת שרירים.

פריצת דיסק בגב אינה תמיד כואבת אך לעיתים קרובות הן מתישות. כמו כן, יש להם השפעה רבה על איכות החיים של הסובלים מהם עם חלקם מתקשים ללכת, לשבת פרקי זמן ארוכים בעבודה או בבית הספר, ואפילו להתאמן בכלל.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אימון כוח
בלוג

השפעת אימוני כוח על לחץ דם מחקר מקיף על נשים

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, זוכים לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים. מחקר מקיף זה נועד לחקור את ההשפעה של אימוני כוח על לחץ הדם בנשים. מכיוון שיתר לחץ דם הוא דאגה בריאותית רווחת ברחבי העולם, חיוני לחקור שיטות טבעיות ויעילות להורדת לחץ הדם. מדריך זה מספק תובנות חשובות לגבי הקשר בין אימוני כוח ולחץ דם, ומציע המלצות מעשיות לנשים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם שלהן.

בלוג

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה להיפטר מקעקועים לא רצויים. טכנולוגיית הלייזר משמשת לפירוק חלקיקי הדיו בעור, מה שמאפשר