קרדיט תמונה: freepik

דיקור מי שפיר

בדיקת מי שפיר היא הליך שניתן לבצע כבר 15 שבועות להריון. מטרת בדיקה זו היא לאתר הפרעות גנטיות בעובר. זה יכול גם לזהות חריגות אחרות כמו מומים בצינור העצבי ותסמונת דאון.

דגימת מי השפיר נלקחת על ידי החדרת מחט דרך בטנה של האישה ההרה ואל הרחם.

בדיקת מי שפיר היא פרוצדורה רפואית שבה שולפים מי שפיר מהרחם לבדיקה. הוא משמש כדרך לבדיקת הפרעות גנטיות, כגון תסמונת דאון ובעיות אחרות.

ניתן לבצע את ההליך בין שבוע 16 ל-20 להריון. זה כרוך בהחדרת מחט דקה דרך דופן הבטן של האם לתוך הרחם כדי לשאוב כמות קטנה של מי שפיר. לאחר מכן הדגימה מנותחת בטכניקות שונות, כולל קריוטיפינג (הסתכלות על כרומוזומים תחת מיקרוסקופ).

 

הליך הבדיקה

בדיקת מי שפיר היא הליך רפואי שבו מחדירים מחט דרך דופן הבטן של האם ואל הרחם כדי לשאוב מי שפיר. הנוזל מכיל תאים מהעובר, המשמשים לאבחון הפרעות גנטיות או מצבים אחרים.

בדיקת מי שפיר היא הליך אבחון טרום לידתי המשמש לאיתור מומים גנטיים, כגון תסמונת דאון.

הוא משמש גם לקביעת מין התינוק שטרם נולד.

ההליך כולל החדרת מחט דרך הבטן והרחם של האם לתוך שק השפיר המכיל את העובר. כמות קטנה של נוזל נמשכת ולאחר מכן מנותחת לאיתור חריגות.

בדיקת מי שפיר היא הליך טרום לידתי שניתן לבצע בין השבוע ה-15 לשבוע ה-20 להריון כדי לזהות הפרעות גנטיות או מומים מולדים אחרים.

זה נעשה על ידי שאיבת כמות קטנה של מי שפיר מהרחם וניתוחו לאיתור מומים גנטיים.

הבדיקה יכולה גם לזהות מומים בצינור העצבי, כמה מומים כרומוזומליים ומחלות הקשורות למין.

הוא אינו משמש לבדיקת כל המומים המולדים או ההפרעות הגנטיות.

 

מתי הבדיקה מתבצעת?

בדיקת מי שפיר היא הליך המבוצע על מנת לחלץ דגימה של מי השפיר ברחם. הנוזל מכיל תאים אשר ניתן לנתח עבור חריגות גנטיות או אחרות. בדיקת מי שפיר מתבצעת בדרך כלל בין 15 ל-20 שבועות של הריון.

ההליך הוצג לראשונה בשנות החמישים ושימש לאבחון הפרעות גנטיות שונות, כולל תסמונת דאון, מחלת טיי-זקס ועמוד השדרה ביפידה. רופאים משתמשים באולטרסאונד כדי להוביל מחט דרך בטנה של האישה לתוך הרחם שלה ולאחר מכן לשאוב כמות קטנה של מי שפיר. זה לוקח בערך 15 דקות כדי להשלים בדיקת מי שפיר.

בדיקת מי שפיר היא הליך רפואי שניתן להשתמש בו לאבחון הפרעות גנטיות, כולל תסמונת דאון וחריגות כרומוזומליות אחרות.

ההליך כולל נטילת דגימה של מי השפיר המקיפים את העובר ברחם. לאחר מכן מנתחים את המדגם לאיתור סימנים של הפרעות גנטיות.

למידע נוסף לחצו כאן

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אימון כוח
בלוג

השפעת אימוני כוח על לחץ דם מחקר מקיף על נשים

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, זוכים לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים. מחקר מקיף זה נועד לחקור את ההשפעה של אימוני כוח על לחץ הדם בנשים. מכיוון שיתר לחץ דם הוא דאגה בריאותית רווחת ברחבי העולם, חיוני לחקור שיטות טבעיות ויעילות להורדת לחץ הדם. מדריך זה מספק תובנות חשובות לגבי הקשר בין אימוני כוח ולחץ דם, ומציע המלצות מעשיות לנשים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם שלהן.

בלוג

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה להיפטר מקעקועים לא רצויים. טכנולוגיית הלייזר משמשת לפירוק חלקיקי הדיו בעור, מה שמאפשר