Junior-therapy - אסתי נעים פלד- freepik

טיפול בקשיי כתיבה אצל ילדים

אחוז בלתי מבוטל מהילדים המגיעים לגילאי בית ספר מפתחים קשיי כתיבה אלו או אחרים, דוגמת כתב בלתי קריא, קצב כתיבה איטי, קשיים בהעתקה או בהכתבה, כאבים ביד בזמן הכתיבה, הימנעות מלמידת כתיבה תקינה ועוד. במקרים אלו, כמו גם במקרים נוספים בהם מתגלים קשיים אלו ואחרים הקשורים לפיתוח תקין של יכולת הכתיבה, מומלץ לטפל בצורה אישית ובאמצעות טיפול ייעודי ומוכח הקיים וזמין כיום לכל ילד הזקוק לכך.

 

טיפול בקשיי כתיבה אצל ילדים – במה מדובר?

קשיי כתיבה אצל ילדים אינם דבר נדיר ולא מעט ילדים סובלים מבעיות הקשורות לפיתוח יכולות הכתיבה, והטיפול המומלץ והיעיל ביותר היום לקשיי כתיבה אצל ילדים הוא ריפוי בעיסוק על ידי מרפאה בעיסוק אשר מתמחה בתחום. מקצוע הריפוי בעיסוק מציע טיפול יעיל לבעיה זו אשר מוכיח עצמו במקרים רבים ושונים בארץ ובעולם בשנים האחרונות. הטיפול בריפוי בעיסוק מסייע לילד ללמוד ולרכוש מיומנויות הרלבנטיות לכתיבה תקינה ומתמקד גם בהעצמת תחושת המסוגלות של הילד וטיפוח הדימוי העצמי והביטחון העצמי שלו. אלו הם גורמים המשפיעים משמעותית על ילדים רבים המתחילים לפתח קשיי כתיבה, ועלולים לגרום להם להתייאש או להימנע בכוונה מניסיונות ללמוד ולהשתפר בכתיבה.

הטיפול עצמו הוא טיפול חווייתי הכולל סוגים שונים של משחקי יצירה והנאה עם הילד, וכולל גם את ההורים עצמם. המטרה היא כי ההורים יהיו שותפים מלאים לתהליך הטיפול, על מנת שיוכלו לעבוד עם הילד באופן יומיומי ולא רק כשהוא מגיע לטיפול.

 

אבחון וטיפול בקשיי כתיבה אצל ילדים באופן פרטי

על מנת להציע לילד את הטיפול הנכון והמתאים בקשיי כתיבה מהם הוא סובל (או אפילו כאלו שהוא עתיד לפתח – ניתן לזהות זאת כבר מגילאי הגן, עוד לפני שמגיעים לבית הספר ומתחילים לנסות ללמוד לכתוב בפועל), יש כמובן קודם כל לאבחן את המצב. הפניה לאבחון מסוג זה מתבצעת לרוב על ידי מורה/גננת, רופא או ההורים עצמם. מאחר ומרפאות בעיסוק מטעם קופות החולים, האחראיות על אבחונים אלו, לרוב עמוסות ומציעות תורים רק למספר חודשים קדימה, מומלץ לפנות  לאבחון פרטי הנערך באופן מיידי, ואצלכם בבית. כך החוויה היא יותר נעימה עבור הילד, והגישה שיפתח לטיפול בהמשך תתחיל מנקודת פתיחה טובה וחיובית.

 

סימנים מקדימים ופנייה לייעוץ מקצועי

קיימים סימנים מקדימים שונים אשר יכולים לאפשר להורים לזהות כבר משלבים מוקדמים אם ייתכן כי הילד/ה שלהם סובלים (או עתידים לסבול) מקשיי כתיבה. על סימנים אלו תוכלו לקרוא אצלנו באתר Junior Therapy שיקום ביתי פרטי לילדים ופעוטות: טיפולי ריפוי בעיסוק לילדים, פיזיותרפיה לילדים וקלינאית תקשורת לילדים, בכתובת: https://junior-therapy.co.il/. כמו כן ניתן ליצור עימנו קשר טלפוני בטלפון מספר 077-9966220 לצורך קבלת ייעוץ פרטי ואף להזמנת אבחון אצלכם בבית.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אימון כוח
בלוג

השפעת אימוני כוח על לחץ דם מחקר מקיף על נשים

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, זוכים לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים. מחקר מקיף זה נועד לחקור את ההשפעה של אימוני כוח על לחץ הדם בנשים. מכיוון שיתר לחץ דם הוא דאגה בריאותית רווחת ברחבי העולם, חיוני לחקור שיטות טבעיות ויעילות להורדת לחץ הדם. מדריך זה מספק תובנות חשובות לגבי הקשר בין אימוני כוח ולחץ דם, ומציע המלצות מעשיות לנשים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם שלהן.

בלוג

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה להיפטר מקעקועים לא רצויים. טכנולוגיית הלייזר משמשת לפירוק חלקיקי הדיו בעור, מה שמאפשר