אופטיקה יפעת, יפעת גבריאל - depositphotos

ראיה מטושטשת לאחר ניתוח קטרקט

עם השנים, הגיל שלנו עולה והגוף מזדקן לאט, לאט ביחד איתנו. כאשר העיניים מזדקנות, נפוץ מאוד שיתפתח מצב של קטרקט. מה שקורה בעצם כשיש קטרקט זה שהעדשה של העין נהיית עכורה יותר, היא מאבדת משקיפותה וכך זה מקשה על הסובלים מקטרקט לראות את העולם בצורה חדשה וברורה. אבל היום יש פתרונות למצב של קטרקט – ניתוח קטרקט.

 

מהלך הניתוח לקטרקט

בניתוח לקטרקט בעצם מחליפים את העדשה של העין בעדשה מלאכותית. קיימים כיום בשוק מספר סוגים של עדשות אשר מתקינים במהלך ניתוח קטרקט – עדשות מונופוקליות, עדשות טוריות ועדשות מולטיפוקליות. הניתוח הוא קצר (אורכו כ-15 דקות) ופשוט יחסית, אבל לכל ניתוח יכולים להיות סיבוכים אפשריים. סיכויי ההצלחה של ניתוח מסוג זה הם כ-98 אחוזים. כמובן שמעבר לסיבוכים אפשריים, כמו לכל ניתוח, לניתוח זה עלולות להופיע תופעות לוואי בזמן ההחלמה.

 

תופעות לוואי לאחר ניתוח קטרקט

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר לאחר ניתוח קטרקט הן להלן:

  1. צל שחור בשדה הראיה ההיקפי לאחר ניתוח קטרקט– זוהי תופעה מוכרת וידועה והיא נעלמת בדרך כלל תוך מספר ימים.
  2. צניחת עפעף לאחר ניתוח קטרקט – מספר שבועות לאחר הניתוח, יכולה להופיע תופעה זו לפיה העפעף נפול ויש מעט נפיחות. תופעה זו אמורה לחלוף לאחר מספר חודשים. במידה והיא לא חולפת תוך פרק זמן זה, ניתן לבצע ניתוח להרמת עפעפיים.
  3. ראייה דו עינית לאחר ניתוח קטרקט – בתופעה זו בעצם נפגעת ראיית העומק וזה יכול להשפיע על איכות החיים. זה נגרם בדרך כלל ממצבים של מרשמים שונים בשתי העיניים והתקנת עדשות בניתוח אשר לא מותאמות לכל עין בנפרד.
  4. ראיה מטושטשת לאחר ניתוח קטרקט – תופעה יחסית נפוצה אשר גורמת לסנוור גם באור יום וגם בלילה, חלק מהמטופלים סובלים גם משינוי הצבעים שהם רואים לכהים יותר.

 

ראיה מטושטשת לאחר ניתוח קטרקט – פתרונות

במידה והתופעה של ראיה מטושטשת לאחר ניתוח קטרקט לא עוברת תוך מספר חודשים לאחר הניתוח, מומלץ ללכת להיבדק אצל אופטומטריסט מומחה. ישנם פתרונות שונים לתופעת לוואי זו, אך הם יכולים להיות מורכבים ודרוש בעל מקצוע מוסמך ומנוסה על מנת להתאים את פתרונות אלה למטופל. אחד הפתרונות האפשריים הוא התאמת זוגות משקפיים אשר יקלו על הראיה המטושטשת וכאבי הראש הנלווים אליה – זוג אחד למהלך היום אשר מקל על הסנוור מאור השמש, בעל עדשות פילטר בגוון כחול כהה, והזוג השני, המיועד ללילה, הוא בעל עדשות פילטר עם גוון צהוב המכניסות אור לעיניים ויכולות להקל מאוד על מצבים כמו נהיגה בלילה.

 

אופטיקה יפעת, אופטומטריסטית מוסמכת המומחית בהתאמת פתרונות ראיה מורכבים וממוקמת בנתניה, עומדת לרשותכם בשמחה למענה על שאלות, הסברים, התאמת פתרונות ראיה ללקויות ראיה שונות. היכנסו לאתר על מנת להתרשם ממגוון המקרים והפתרונות המוצעים, בכתובת https://opticaifat.co.il/ . ניתן גם להתקשר למספר הטלפון 052-8212615 על מנת להתייעץ ולשאול כל מה שעולה בדעתכם.

 

 

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אימון כוח
בלוג

השפעת אימוני כוח על לחץ דם מחקר מקיף על נשים

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, זוכים לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים. מחקר מקיף זה נועד לחקור את ההשפעה של אימוני כוח על לחץ הדם בנשים. מכיוון שיתר לחץ דם הוא דאגה בריאותית רווחת ברחבי העולם, חיוני לחקור שיטות טבעיות ויעילות להורדת לחץ הדם. מדריך זה מספק תובנות חשובות לגבי הקשר בין אימוני כוח ולחץ דם, ומציע המלצות מעשיות לנשים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם שלהן.

בלוג

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה להיפטר מקעקועים לא רצויים. טכנולוגיית הלייזר משמשת לפירוק חלקיקי הדיו בעור, מה שמאפשר