קרדיט תמונה: freepik

כואב לכם הגב? יכול להיות שאתם סובלים מפריצת דיסק

בין החוליות של עמוד השדרה שלנו, ישנם דיסקים הבולמים זעזועים. הדיסקים בנויים מסחוסים שבתוכם נוזל (ומשם אנשים נוטים להוציא "קנאקים" או "קליקים" – הסאונד שנשמע כאשר מתמתחים או הולכים לכירופרקט).
פריצת דיסק נוצרת כאשר נוצר קרע בדיסק והנוזל שבתוכו יוצא החוצה. אותו נוזל והיציאה שלו מהדיסק, גורמים ללחץ על חוט השדרה ולדלקות באזור. הכאב שנוצר כאשר ישנה פריצת דיסק, נובע מהדלקת שנוצרה באזור חוט השדרה. אז מה האופציות שפרוסות בפנינו כאשר יש לנו כאבי גב שמאובחנים כפריצת דיסק? על הכול נענה כאן.

 

מה הם התסמינים שחשים כאשר יש פריצת דיסק?

התסמין הראשון שמופיע כאשר ישנה פריצת דיסק הוא כאבי גב חזקים. כמו כן, עלולים להופיע גם תסמינים נוירולוגיים כמו חולשת שרירים והפרעות תחושה. פריצות דיסק יכולות להתרחש בעמוד השדרה המותני או בעמוד השדרה הצווארי. כאשר ישנה פריצת דיסק בעמוד השדרה המותני, התסמינים עלולים להיות בנוסף תחושת נימול ברגליים, "הירדמות" תכופה של הרגליים, זרמים ברגליים, חולשת שרירים ברגליים ולעיתים אף שיתוק חלקי או מלא. כאשר ישנה פריצת דיסק בעמוד השדרה הצווארי, יופיעו פחות או יותר אותם תסמינים, אך בידיים במקום ברגליים, ובהתאם למיקום פריצת הדיסק, התסמינים יופיעו בצד ימין של הגוף, בצד שמאל או בשניהם. הערה חשובה – לא בכל מקרה של פריצת דיסק יופיעו תסמינים.

 

שכיחות וסיבות לפריצת דיסק

פריצת דיסק היא הכי נפוצה בקרב מבוגרים וככל שהגיל עולה, השכיחות עולה יחד איתו. בסביבות גילאים 20 עד 40, פריצת דיסק מתרחשת בעקבות עומס יתר מצטבר על עמוד השדרה. פריצת דיסק יכולה להיות נפוצה במקרים של משקל עודף או אצל אנשים בעלי שרירי גב חלשים בעקבות היעדר כושר גופני מספק. מקרים נוספים בהם פריצת דיסק היא שכיחה, הם מקרים כמו של אנשים העובדים בעבודות פיזיות כגון סחיבת משקלים כבדים, עבודות הדורשות כיפוף תכוף של הגב, עבודות הדורשות ישיבה ממושכת או ישיבה על כיסאות שהם בתזוזה תמידית (כמו נהגי משאיות או מוניות לדוגמא).

 

איך מטפלים בפריצת דיסק?

ישנן מספר אופציות לטיפול בפריצת דיסק. הראשונה היא טיפול תרופתי להקלת הכאבים בנוסף להזרקה או בליעה של נוגדי דלקת. האופציה השנייה היא טיפולי פיזיותרפיה על מנת לחזק את השרירים, לשפר את התנועתיות ועוד טכניקות שונות לטיפול בכאב והפחתת הלחץ על עמוד השדרה. האופציה השלישית והקשה ביותר היא ניתוח בו כורתים חלקית את הדיסק או כורתים את הדיסק במלואו ומשתילים דיסק מלאכותי במקומו ולאחר מכן מקבעים את החוליות בעמוד השדרה.

 

Restart Therapy, מערך השיקום למבוגרים הכולל טיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת, דיאטנית קלינית ועוד, בהגעה עד הבית ובפריסה ארצית, מציע שיקום אורטופדי וטיפולי פיזיותרפיה לטיפול בפריצת דיסק. באתר של Restart Therapy תמצאו מידע רב נוסף על פריצת דיסק והטיפול בה ועוד נושאים רבים ומגוונים בכל מה שקשור לשיקום פרא-רפואי. התקשרו עוד היום למספר הטלפון 077-9966400 על מנת לקבוע תורים ללא רשימות המתנה או היכנסו לאתר בכתובת https://www.restart-therapy.co.il/ והשאירו את פרטיכם על מנת שנציג יוכל לחזור אליכם.

 

 

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אימון כוח
בלוג

השפעת אימוני כוח על לחץ דם מחקר מקיף על נשים

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, זוכים לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים. מחקר מקיף זה נועד לחקור את ההשפעה של אימוני כוח על לחץ הדם בנשים. מכיוון שיתר לחץ דם הוא דאגה בריאותית רווחת ברחבי העולם, חיוני לחקור שיטות טבעיות ויעילות להורדת לחץ הדם. מדריך זה מספק תובנות חשובות לגבי הקשר בין אימוני כוח ולחץ דם, ומציע המלצות מעשיות לנשים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם שלהן.

בלוג

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה להיפטר מקעקועים לא רצויים. טכנולוגיית הלייזר משמשת לפירוק חלקיקי הדיו בעור, מה שמאפשר