קרדיט תמונה: freepik

ניתוח ציסטה בשחלה

ציסטות בשחלות שכיחות ושפירות. התסמין השכיח ביותר הוא כאבי אגן, אשר לרוב נמצאים בצד אחד של האגן או בבטן התחתונה.

 

תסמינים אחרים עשויים לכלול:

– נפיחות בבטן

– לחץ באגן

– כאבים בזמן קיום יחסי מין

– בחילה והקאה

– מחזורים כואבים

– תדירות ודחיפות במתן שתן

ציסטות בשחלות הן גידולים שפירים שיכולים להתפתח על השחלות. הם בדרך כלל לא כואבים ולא מזיקים, אבל לפעמים הם יכולים לגרום לאי נוחות מסוימת.

הסימפטום העיקרי של ציסטה בשחלה הוא נוכחות של מסת אגן או בטן. חלק מהנשים עשויות לחוות גם כאבי גב תחתון או בחילות, וזו הסיבה שחשוב לקבל טיפול רפואי אם תסמינים אלו נמשכים מספר ימים.

ניתוח הוא הטיפול הנפוץ ביותר לציסטות בשחלות. זה כרוך בהוצאת הגידול מהשחלה, שלאחר מכן יישלח למעבדה לניתוח כדי לוודא שהוא אינו מכיל תאים סרטניים.

 

ציסטות בשחלות הן גידולים שפירים על השחלות

הם בדרך כלל אינם מזיקים, אך הם עלולים לגרום לכאב ואי נוחות במקרים מסוימים.

ברוב המקרים, ציסטות בשחלות אינן דורשות טיפול כלל. אבל אם הם ממשיכים לגדול או להיות כואבים, הרופא שלך עשוי להמליץ על ניתוח.

ציסטות בשחלות הן גורם שכיח לכאבי אגן ולתסמינים אחרים אצל נשים. התסמין השכיח ביותר הוא כאבי אגן, שיכולים לנוע בין קל לחמור. תסמינים אחרים כוללים:

הדרך הטובה ביותר לטפל בציסטות בשחלות היא להסיר אותן בניתוח. ישנם סוגים שונים של ניתוחים שניתן להשתמש בהם בהתאם לגודל, מספר ומיקום הציסטה/ים ולבריאות האישה.

הניתוח ייעשה בהרדמה כללית ונמשך כ-30 דקות עד שעה. המנתח יעשה חתך קטן בבטן בסמוך למקום שבו שוכנות השחלות ולאחר מכן ישתמש בטכניקות לפרוסקופיות או ניתוח חור מנעול כדי להסיר את הציסטה.

 

הניתוח להסרת ציסטה בשחלה נקרא לפרוטומיה

ניתוח ציסטה בשחלה זהו הניתוח הנפוץ ביותר לציסטות בשחלות. המנתח יעשה חתך בבטן, ולאחר מכן יחתוך את דופן הבטן כדי להגיע לשחלות. לאחר מכן הם יסירו את הציסטה וכל רקמה אחרת שעלולה לגרום לכאב או אי נוחות.

לפרוסקופיה היא פרוצדורה כירורגית זעיר פולשנית המשתמשת במצלמה ובאור כדי להסתכל לתוך הגוף שלך מבלי לבצע חתכים גדולים. זה יכול לשמש כדי לאבחן או לטפל במצבים רפואיים רבים, כולל ציסטות בשחלות. המנתח מבצע חתכים קטנים בבטן ומחדיר לאחד מהם צינור דק עם מצלמה בקצה אחד, המאפשר להם לראות פנימה את גופך במוניטור. לאחר מכן הם יכולים להשתמש במכשירים ארוכים ודקים דרך חתך קטן נוסף ליד הצינור כדי לבצע ניתוח, במידת הצורך, מבלי לחתוך חתכים גדולים בבטן כמו שהם עושים במהלך ניתוח פתוח.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אימון כוח
בלוג

השפעת אימוני כוח על לחץ דם מחקר מקיף על נשים

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, זוכים לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים. מחקר מקיף זה נועד לחקור את ההשפעה של אימוני כוח על לחץ הדם בנשים. מכיוון שיתר לחץ דם הוא דאגה בריאותית רווחת ברחבי העולם, חיוני לחקור שיטות טבעיות ויעילות להורדת לחץ הדם. מדריך זה מספק תובנות חשובות לגבי הקשר בין אימוני כוח ולחץ דם, ומציע המלצות מעשיות לנשים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם שלהן.

בלוג

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה להיפטר מקעקועים לא רצויים. טכנולוגיית הלייזר משמשת לפירוק חלקיקי הדיו בעור, מה שמאפשר

בלוג

בריחת שתן

בריחת שתן היא מצב שבו אתה מאבד שליטה על שלפוחית ​​השתן או המעיים שלך מה שגורם לך בטעות לדליפת שתן