קרדיט תמונה: freepik

איזה בעיות רפואיות מצריכות מדרסים?

 

יש לא מעט אנשים שבטוחים כי מדרסים איכותיים נועדו אך ורק עבור מי שסובל מבעיות בכפות הרגליים. אז זה נכון, אבל לא מדויק. מדרסים הם מוצר מצוין גם עבור מי שרוצה לשמור על כפות הרגליים שלו, להימנע ממגוון רחב של מצבים רפואיים ואורטופדיים שנוצרים כתוצאה מחוסר איזון, מבנה לקוי של כף הרגל ויציבה לקויה. מדרסים מתאימים למגוון רחב של קבוצות באוכלוסיה כמו ילדים, חיילים, ספורטאים, טבחים, אנשים שעומדים המון שעות על הרגליים וכן, גם קשישים. המטרה של המדרסים היא קודם כל ליצור מצב של פיזור אידיאלי של כל משקל הגוף שלנו על כפות הרגליים. אף אחד מאיתנו לא נולד עם כף רגל שהיא מושלמת ויש הרבה אנשים שנולדים עם בעיות שונות בכפות הרגליים ולכן אורתופדים, פיזיותרפיסטים ושאר בעלי מקצוע מהתחום ממליצים על שימוש במדרסים כבר בגילאים צעירים בכדי למנוע בעיות אורטופדיות שיכולות להתפתח ולהחמיר בהמשך.

 

כיצד מדרסים עוזרים למצבים האורטופדיים הבאים?

  •     דורבן אחת הבעיות השכיחות בכפות הרגליים שמובילה אחוז גבוה מהאוכלוסיה לבקר אצל אורטופד כף הרגל נקראית דורבן.דורבן הוא למעשה דלקת בחלק התחתון שבעקב כף הרגל והוא לרוב נגמר כתוצאה מעומס יתר על רקמות הרצועה. מדרסים הם בין הטיפולים השכיחים עבור אנשים הסובלים מדורבן. מומלץ לבחור במדרסים בהתאמה אישית במטרה שהמדרס יתאים בשלמותו למבנה כף הרגל ויפזר את העומס בצורה טובה יותר, יתקן את ההליכה ויבלום את הזעזועים.
  •     פלטפוס מצב שבו קשת כף הרגל שטוחה. זהו מצב הפוך לקשת שהיא גבוהה. מדובר במצב אורטופדי שכיח מאוד ויש כל מיני סוגים של פלטפוס למשל גמיש לעומת קשיח. פלטפוס לרוב מוביל לכאבים חדים בכפות הרגליים, בברכיים ולפעמים גם בגב התחתון. בשונה מבעיות אחרות בכפות הרגליים, קל מאוד לאבחן פלטפוס רק במבט חטוף. מדרסים איכותיים מומלצים הן בקרב ילדים והן בקרב מבוגרים עם פלטפוס.
  •     כף רגל סוכרתית חולי סוכרת עלולים לפתח תופעה שנקראית כף רגל סוכרתית. מדובר משילוב בין פגיעה בתפקוד של מערכת העצבים, פגיעה בכלי הדם וליקוי במנגנון של ריפוי פצעים. הדבר גורם לירידה בתחושת הכאבים שהמטופל חש ונוצר מצב של חוסר איזון וזה בעצם מעוות את כף הרגל. לעתים נוצר גם זיהום.שימוש בנעליים רחבות, רכות שאינן לוחצות על כף הרגל יחד עם מדרסים התורמים להסרת נקודות לחץ מהסולייה מסייעים בהקלה בבעיה.
  •     כאבי גב ומדרסים כאבי גב יכולים להיווצר מקשת רחבה של סיבות ביניהן הליכה לקויה, יציבה לקויה, אורח חיים בעייתי הכולל ישיבה או עמידה ממושכת, חוסר תנועתיות ועוד. מדרסים שמותאמים לכפות הרגליים באופן אישי יכולים לסייע בטיפול נגד כאבי גב, בעיקר גב תחתון, אך לא רק. הסיבה להקלה היא משום שבעיות וכאבים מסוגים שונים בגב התחתון נוצרים פעמים רבות מליקוי או חוסר איזון בתפקוד של הרגל או הקרסול. בעיות מכניות עלולות להוביל לשינויים בדרך שבה אנחנו עומדים או הולכים ועם הזמן זה גורם לעומס מטורף על הגב. הפתרון מדרסים איכותיים בהתאמה אישית.

 

 

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אימון כוח
בלוג

השפעת אימוני כוח על לחץ דם מחקר מקיף על נשים

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, זוכים לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים. מחקר מקיף זה נועד לחקור את ההשפעה של אימוני כוח על לחץ הדם בנשים. מכיוון שיתר לחץ דם הוא דאגה בריאותית רווחת ברחבי העולם, חיוני לחקור שיטות טבעיות ויעילות להורדת לחץ הדם. מדריך זה מספק תובנות חשובות לגבי הקשר בין אימוני כוח ולחץ דם, ומציע המלצות מעשיות לנשים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם שלהן.

בלוג

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה להיפטר מקעקועים לא רצויים. טכנולוגיית הלייזר משמשת לפירוק חלקיקי הדיו בעור, מה שמאפשר