קרדיט תמונה: freepik

טיפול תרופתי בחרדה

טיפול תרופתי בחרדה הוא מענה עבור אנשים רבים שסובלים מחרדה בשלב כלשהו בחייהם. במאמר זה נספק מידע על טיפול תרופתי שיכול לעזור לכם במידה ואתם סובלים מחרדה. בכל תחום הטיפול התרופתי, צריך לעשות הפרדה בין שני מקרים  בהם מופיעה החרדה – חרדה נקודתית, שהאדם חווה במצב ספציפי כמו התקף חרדה, או חרדה שהיא כוללת ומתמשכת לאורך זמן. לעיתים הפרעות חרדה יכולות לשלב את שני סוגי החרדה – למשל אדם עם חרדה חברתית, ירגיש חרדה בווליום נמוך יחסית ברוב המפגשים החברתיים, שיתגברו לחרדה גבוהה בזמן שהוא יימצא בדייט או מול קהל, הטיפול התרופתי במקרה זה הינו נקודתי ועל כך נרחיב במאמר זה.

חרדה במצבים נקודתיים וספציפיים

בפוביות מסוימות שיש לאדם כמו פחד ממקום סגור או פחד מטיסה או בפחד מנהיגה וכולי, מרגישים חרדה עזה עוד בטרם נמצאים במצב וגם במהלך המצב עצמו. החרדה תבוא לידי ביטוי בתגובה רגשית של פחד, מחשבות שהאדם נמצא בסיכון או על אי יכולתו להתמודד במצב בצורה "נורמלית", כמו כן, יתלוו לכך ביטויים גופניים כמו רעידות או דפיקות לב ותגובות התנהגותיות של הימנעות או כל צורת התנהגות שיכולה לסייע לו להתמודד עם החרדה שהוא חווה. 

מצבים אלו לא מסוכנים, ובהדרכה נכונה האדם יצליח ללמוד כיצד להתמודד עמם, אולם לא פעם אנשים מאמינים שהם לא יהיו מסוגלים לעשות את זה בהיעדר טיפול תרופתי בחרדות. לקיחת תרופות במצבים כאלה יכולה גם לחזק את המחשבה כי הוא לא מצליח באמת להתמודד, מה שיגביר את החרדה. על אף שהתרופות מעניקות הקלה בטווח קצר, הן עשויות בטווח הארוך לחזק את החרדה. רופאים רבים מספקים טיפול תרופתי למקרים אלה, אך לא תמיד זה המענה הראוי.

תרופות הרגעה

בנוסף, ישנו טיפול תרופתי הרגעתי שמפחית מיד כל תחושת חרדה והוא מתבסס על תרופות שהן ממשפחת הבנזודיאזפינים, תרופות שההשפעה שלהן היא מהירה והן מספקות הרגשה רגועה מידית לאדם. אפקט זה יוביל לכך שהאדם מפרשן את המצב בצורה רגועה ומתונה ולא חווה את המצב שמוביל אותו בדרך כלל לחרדה שמאיימת עליו.  למשל – אדם שחווה פחד קהל חושב מחשבות נוראיות לפני – שהוא ישעמם את כולם והם יקומו וילכו או  שהוא לא יצליח ויפטרו אותו בשל כך, וחווה מנעד של  תחושות פיזיות של חרדה במהלך אותו זמן כמו הזעה, רעידות, דופק מואץ וכולי. 

תרופת הרגעה נגד חרדה תפחית את כל התחושות הללו ותעלים אותם, האדם יחווה תחושת הקלה בכל הנוגע לחרדה על אף שהוא עדיין לא ירגיש נעימות, אך הוא לא יחווה את המקרה כדבר שהוא נוראי ויעשה הכל על מנת להימנע ממנו. יחד עם ההשפעה שמפחיתה את רמת החרדה לתרופות הללו תהייה השפעה מרגיעה שתגרום לאדם לחוש מעט מנותק מהסביבה ועוצמת התגובה הרגשית תהיה פחותה.

סובלים מחרדה? מרגישים שזקוקים לעזרה בכדי להחזיר את איכות החיים? אורי פוקס ישמח לסייע לכם! אורי פוקס הוא עובד סוציאלי בעל תואר שני מתמחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי C.B.T. מטפל רגשי במבוגרים, בטיפולים פרטניים וקבוצתיים. תלמדו כיצד לשלוט בחרדות שלכם ולא לתת להם לנהל אתכם. רק כך תצליחו להחזיר לחייכם את השקט והשלווה.

 

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אימון כוח
בלוג

השפעת אימוני כוח על לחץ דם מחקר מקיף על נשים

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, זוכים לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים. מחקר מקיף זה נועד לחקור את ההשפעה של אימוני כוח על לחץ הדם בנשים. מכיוון שיתר לחץ דם הוא דאגה בריאותית רווחת ברחבי העולם, חיוני לחקור שיטות טבעיות ויעילות להורדת לחץ הדם. מדריך זה מספק תובנות חשובות לגבי הקשר בין אימוני כוח ולחץ דם, ומציע המלצות מעשיות לנשים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם שלהן.

בלוג

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה להיפטר מקעקועים לא רצויים. טכנולוגיית הלייזר משמשת לפירוק חלקיקי הדיו בעור, מה שמאפשר