freepik

מה זה בדיקת EMG פרטית?

מאת עומר גלעדי אתר www.miok.co.il

בדיקת EMG (או בעברית – לועזית: אלקטרומיוגרפיה) משמשת לבחינת התפקוד של מערכת השרירים והעצבים ומערכות ההולכה החשמלית בגוף. בבדיקה ניתן לאבחן את מהירות ההולכה החשמלית ואת התגובה לאותה הולכה בסיבי השריר. תוצאות הבדיקה יסייעו לקבוע אם יש פגיעה כמו גם את מאפייני הפגיעה במערכת העצבים או בשרירים: היקפה, מיקומה המדוייק, ודרגת החומרה שלה. עוד, ניתן לשלול פתולוגיות על בסיס הממצאים בבדיקה.

מערכת הרפואה הציבורית בישראל היא יסודית ומקיפה, ומי שנדרש לבצע בדיקת EMG יכול לעשות כן ללא עלות, על חשבון קופת החולים ובמסגרת מכוני בדיקה מורשים. ביחד עם זאת, רבים מעדיפים לבצע בדיקת EMG פרטית במסגרת מכוני רפואה בתשלום נוסף, ובצדק: היתרונות לבדיקת EMG פרטית הם משמעותיים, ובמרבית המקרים הם מגיעים ללא עלות.

שני היתרונות הגדולים של בדיקת EMG פרטית

בדיקת EMG משמשת לאישור אבחון או לאבחנה מבדלת כאשר יש חשש, על בסיס תיאור קליני ובדיקת רופא, לפגיעה במערכת העצבים או השרירים בגוף. לפעמים חשוב לבצע את הבדיקה ללא דיחוי – אולם במסגרות ציבוריות גם חולים קשים, מורכבים או דחופים – מוצאים את עצמם ממתינים, בלית ברירה, שבועות ולעיתים אף חודשים, לתור לבדיקת EMG.

אחת הדרכים היעילות לבצע אבחון מהיר באמצעות בדיקת EMG ללא המתנה היא בקביעת תור לבדיקת EMG פרטית. המכונים הפרטיים מספקים תורים לעיתים מהיום למחר, ובדרך כלל לא רק התור עצמו לבדיקה הוא מהיר, אלא גם זמן ההמתנה לקבלת תוצאות זניח. עם וצאות הבדיקה שבוצעה במכון פרטי, ניתן לחזור לרופא המטפל ולהמשיך טיפול במסגרת הציבורית.

לצד היתרון המשמעותי של זמני המתנה מופחתים, ישנו עוד יתרון במכונים הפרטיים לבדיקת EMG והם הציוד והאבזור במכון. מכשיר האלקטרומיוגרף המשמש לביצוע בדיקת EMG הוא בעל מאפיינים רבים, וככל שהוא מתקדם, חדש ואיכותי יותר – כך תוצאות בדיקה מהימנות, מפורטות ורלוונטיות יותר. כמובן, שעוד חשוב להקפיד על צוות מיומן, מנוסה ומקצועי ועל סביבה טיפולית נעימה ורגועה.

בדיקת EMG פרטית – כמה עולה התענוג?

בדיקות EMG פרטיות מוצעות בעשרות מכונים ברחבי הארץ במחירים שנעים בדרך כלל בין 4,500 ל – 12,000 ₪, אולם חשוב לדעת כי ישנם גורמים שיסייעו במימון הבדיקות הללו:

קופת החולים: לעיתים קרובות מי שרכשו ביטוח שירותי בריאות נוספים (שב"ן) מטעם קופת החולים, הם זכאים לבצע בדיקות במכונים פרטיים עם השתתפות עצמית ניכרת מטעם הקופה – מומלץ לברר.

ביטוחי בריאות פרטיים: ביטוחי בריאות פרטיים מקיפים מציעים סעיף תשלומים עבור טיפולים אמבולטוריים – אלו הם ביקורים, בדיקות ואבחונים המבוצעים במסגרת שירותי היום של המרפאות, ללא אשפוז ללילה. כל בדיקות הדימות והבדיקות האבחוניות, כולל בדיקת EMG, נחשבות בדיקות אמבולטוריות ועל כן, אם ביטוח הבריאות שלכם מכסה שירותים אמבולטוריים – מומלץ לבדוק האם יכסה את עלות בדיקת EMG פרטית ואם כן, האם ישנם מכונים בהסדר או שתוכלו לבקר בכל מכון ולקבל החזר עבור התשלום.

אל תתפשרו בבחירת מכון לבדיקת EMG

"שרק תהיו לנו בריאים", אומרים מי שכבר חוו קשיים רפואיים ובצדק – בריאות טובה היא ערובה לאיכות חיים גבוהה. תהליכי מחלה רבים נוטים להתפתח ולהחריף כשהם לא מטופלים באופן מהיר דיו ועל כן נציע לכם לא להתפשר ולא להמתין לבדיקות בתהליך האבחון שלכם. בחרו במכון רפואי איכותי ובצעו ללא דיחוי בדיקת EMG על מנת להשלים את תהליך האבחון ולקבל טיפול רפואי מתאים.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אימון כוח
בלוג

השפעת אימוני כוח על לחץ דם מחקר מקיף על נשים

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, זוכים לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים. מחקר מקיף זה נועד לחקור את ההשפעה של אימוני כוח על לחץ הדם בנשים. מכיוון שיתר לחץ דם הוא דאגה בריאותית רווחת ברחבי העולם, חיוני לחקור שיטות טבעיות ויעילות להורדת לחץ הדם. מדריך זה מספק תובנות חשובות לגבי הקשר בין אימוני כוח ולחץ דם, ומציע המלצות מעשיות לנשים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם שלהן.

בלוג

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה להיפטר מקעקועים לא רצויים. טכנולוגיית הלייזר משמשת לפירוק חלקיקי הדיו בעור, מה שמאפשר